הצהרת נגישות

© כל הזכויות שמורות 2018

מלא את הפרטים
וניציגנו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי

אודותינו

מפעלי חבל מעון, יצואני הירקות ותפוחי האדמה הגדולים בישראל, השיקו בשנת 2002 את המותג "דוד משה" בתחום תפוחי האדמה.

מאז התרחבה המשפחה הכוללת כיום גם את הגזר, הצנונית והבצל, רוצים לדעת עוד על "דוד משה" ומפעלי חבל מעון? המשיכו לקרוא.

  • טרי

    מדי שנה נאספים -125,000 טון תפוחי אדמה טריים ואיכותיים.

  • בריא

    תפוח אדמה בינוני, במשקל 90 גרם מכיל 75 קלוריות בלבד, לעומת פרוסת לחם בינונית השוקלת 45 גרם ומכילה 105 קלוריות.

  • אורגני

    את תפוח האדמה מומלץ ביותר לאכול עם הקליפה – שמתחתיה נשמרים חלק ניכר מהמינרלים והוויטמינים המומלצים.

  • טעים

    תפוח אדמה חיוני לאיזון המים בגוף, לתפקוד מערכת העצבים והשרירים, חיוני בשמירת לחץ דם תקין, מניעת מחלות שיניים, תורם לחיזוק ובניית העצמות ומסייע בהשמדת תאים סרטניים.

  • לפני למעלה מעשור נולד בשדות ישובי חבל מעון שבנגב המערבי (ברחבי המועצה האזורית אשכול) המותג "דוד משה".

    מערש לידתו, הוא הספק העיקרי בישראל של תפוחי אדמה, גזר, צנונית (לרבות ליצוא) ושאר ירקות המצטיינים באיכותם הגבוהה, פרי מאמץ מתמשך זה שנים של מחקר ופיתוח חקלאי הממוקם בצמרת העולמית של הייצור החקלאי.
    מה מייצג המותג "דוד משה" ?מה הוא הרציונל העומד בבסיס המותג ?
    בשווקים תחרותיים, מול ציבורים רחבים של צרכנים המחפשים תוצרת חקלאית איכותית, מתחייב המותג "דוד משה" לספק מוצרים איכותיים, תוך אמינות, מודעות לאיכות הסביבה, מידע שימושי למשתמש, וכמובן חדשנות והתחדשות בכל שרשרת הייצור, וזאת עפ"י הדרישות המחמירות ביותר בארץ ובארצות היעד.
    ע"מ לעמוד בהתחייבויות אלה, אומצו תקני איכות קפדניים, במטרה לספק ירקות במידות מוגדרות (אורך, קוטר), ובטיב מוקפד האמור להאריך את חיי המדף שלהם. במקביל אומצה טכנולוגיית המיון והבירור האלקטרואופטית, המאפשרת עמידה בדרישות אלה.
    מידע על הרכיבים התזונתיים והבריאותיים של הירקות השונים, כמו גם שמות זני תפו"א (בארץ מגדלים כ-40 זנים מסחריים !) והתאמתם של אלה לשימושים הנפוצים כבישול, טיגון ואפיה, הינו מרכיב נוסף של האיכות שמציג בגאווה ה"דוד משה".
    תהליכי הייצור החל מהשדה ועד למדפים, בארץ ובחו"ל, הינם תחת בקרה מתמדת לרבות בדיקות מעבדה, וזאת ע"מ לספק מוצר בטוח ובריא. כשנה לאחר צאתו לאוויר העולם זכה המותג בציון לשבח בתערוכת המזון העולמית Sial , הנערכת אחת לשנתיים בפריס.
    הנה כי כן, הדוד הנאה דורש ונאה מקיים, החל את דרכו בתפו"א, ובהמשך הרחיב את משפחתו בירקות נוספים כגזר, צנונית ובצל. מדי שנה בשנה גדל גם חוג לקוחותינו בארץ, באירופה ואפילו בשוק המוסקבאי.

    רקע היסטורי

    הקמת מפעלי המים הארציים – קו ירקון נגב והמוביל כנרת נגב בשנות החמישים למאה הקודמת לוותה בהפעלת תכניות פיתוח נרחבות של משק גידול השלחין בנגב, והפיכת הנגב מאזור ספר מדבר המאופיין במיעוט משקעים לאסם תוצרת מפותח המתבסס על גידולי שלחין: ירקות, הדרים ופירות סובטרופיים, גידולי תעשייה ובהמשך הזמן גם על גידולים חסויים. ממעשה הפיתוח החקלאי נגזר הצורך לפיתוח שווקי יצוא אשר אליהם ייועד חלק משמעותי מתפוקת יבולי הגידולים, פירות הפיתוח החקלאי.
    במקביל לפיתוח וההתרחבות המואצת של גידולי השלחין התבקשה תשתית של מתקנים לטיפול אחר אסיף (בתי אריזה, בית קירור וכו'), וכן מערכות שיווק והפצה. בנושא זה היתרונות לגודל בתשתיות משותפות הובילה להתאגדויות קואופרטיביות לצורך זה.

    ישובי חבל מעון (יח"מ)

    יח"מ הוקמה בשנת 1956 כאגודה שיתופית חקלאית של 10 קיבוצים בנגב המערבי, אגודה שמטרתה לפתח את התשתיות הדרושות לטיפול אחר אסיף ושיווק התוצרת פרי הפיתוח המואץ של גידול השלחין בשדות קיבוצים אלו.
    בעת שהקיבוצים, בסיוע הגופים המיישבים ומוסדות המחקר וההדרכה של המדינה, עסקו בפיתוח שיטות אגרוטכניות, ואגרוגנטיות על מנת לפתח חקלאות שדה מתקדמת המייצרת מוצרים מבוקשים, הוקמה יח"מ לצורך פיתוח התשתיות שתאפשרנה הצלחה בקטע של שיווק התוצרת מהיצרן אל הצרכן, לרבות רצף אספקה על פני כל השנה בשוק המקומי, ואספקה בעונות הביקוש בשווקי חוץ לארץ.
    מטרות האגודה כפי שהוגדרו ביום הקמתה:
    הקמת מתקנים לטיפול אחר אסיף, בתי אריזה ובתי קירור לשירות הגידולים אשר הקיבוצים חברי האגודה מגדלים, וכן פיתוח מערכת שיווק לתוצרת המטופלת והתבססות כספק משמעותי בשווקים בארץ ובחו"ל.
    הקמת האגודה השיתופית הצריכה הסכמה מלאה של כל חבריה לעיקרון היסודי של נאמנות מוחלטת – חובת העברת כל התוצרת שהוגדרה כעיסוק האגודה במתקני האגודה ובמערכת השיווק והמכירות שלה.

    כיום לאחר למעלה מחמישים שנות עשייה מפיקה יח"מ ומשווקת ירקות ופירות (לרבות ירקות מגידול אורגני) בסדרי גודל שנתיים של:

    • 125,000

      תפוחי אדמה

    • 37,500

      גזר

    • 2,500

      בצל

    • 12,500

      צנונית

    • 15,000

      פירות הדר
      מיבולי פרדס הדרי מעון

    כ-55% מתוצרת זו מיועדת לשווקים המקומיים וכ-45% מיועדת לשווקי היצוא. מקור מרבית התוצרת מיבולי משקי הקיבוצים חברי יח"מ.

    כיום נמנים על חברי האגודה הקיבוצים:

    גבולות, כיסופים, כרם שלום, מגן ,נחל עוז,נירים, ניר עוז, סופה, עין השלושה וצאלים.

    יח"מ מחזיקה באתר תעשייתי בשטח של כ-200 דונם עליו ממוקמים בתי קירור בנפח של כ-37,500 טון וכן בתי אריזה לטיפול בכל תוצרת משקי האגודה וחקלאים אחרים. היקף המכירות השנתי (2014) של יח"מ עומד על כ-100 מיליון $ ומעלה. מדיניות השיווק של יח"מ עומדת על עקרונות בידול המוצרים ופילוח השווקים וזאת תוך יצירת מותג לתוצרת איכותית. יח"מ מחזיקה במותג "דוד משה" למוצרי ה"פרימיום" שלה. הגדלת התמורה לחברי האגודה מתוצרתם.

    יעדי יח"מ

    מי הוא מי בחבל מעון

    יש לכם שאלה?

    אנחנו כאן לעזור

    Translate »